22 October 2021

ROMANIA
JUDEŢUL MUREŞ                                                                   Vizat,

PRIMĂRIA COMUNEI                                                          Secretar
ACĂŢARI                                                                              Jozsa  Ferenc

 

 

P R O I E C T   D E   H O T Ă R Â R E

privind alegerea  presedintelui de sedinta pentru  luniile

noiembrie  2021- ianuarie 2022

 

         

Primarul comunei Acăţari;

          Având în vedere referatul de aprobare  a Primarului comunei Acățari nr.6962/2021 , raportul  compartimentului de resort  nr. 6968/2021 ;

În conformitate cu prevederile  art.123 ,alin.(1) din din Ordonanța de Urgență  nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ;

Văzând  prevederile art.8.1. din HCL nr.45 din 31 octombrie 2019 privind aprobarea  Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Comunei Acățari  , județul Mureș ,revizuit conform  O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ,cu modificările  și complările ulterioare;

          Ținând cont de prevederile Legii nr.52/2003 ,privind transparența decizionalã în administrația publicã, republicatã, cu modificările și  completările ulterioare;         

În temeiul  prevederilor art.136  alin. (1)  din Ordonanța de Urgență  nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ;

 

 

 

P r o p u n e:

 

 

 

            Art. 1.  Alegerea ca presedinte de sedinta al consiliului local Acăţari, pentru lunile  noiembrie 2021- ianuarie 2022    a d-lui (d-nei) consilier ___________________

Art. 2. Domnul/doamna consilier _____________ exercită atribuţiile prevăzute de lege pentru preşedintele de şedinţă.

Art.3. În cazul lipsei preşedintelui ales la una din şedinţele organizate pe perioada mandatului, se va proceda la alegerea unui preşedinte de şedinţă numai pentru şedinţa respectivă, fără a se întrerupe mandatul de trei luni.

Art.4. Cu aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei se însărcinează persoana nominalizată de la art. 1.

             Art.5.-Prezenta se comunică Primarului comunei Acățari ,  Instituției Prefectului-județul Mureș și se aduce la cunoștință publică prin grija secretarului general al comunei.

 

 

                                                                                                               Primar,

                                                                                                         Osvath  Csaba

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro,  www.acatari.ro
 

 

          Nr. 6962/ 22 octombrie 2021
 

                            

                                      REFEREAT DE APROBARE
privind alegerea  presedintelui de sedinta pentru  luniile

noiembrie  2021- ianuarie 2022

 

 

 

            În  şedinţa din 31 octombrie 2019 ,prin HCL nr.45  a fost aprobată  Regulamentul de  Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Comunei Acățari  , județul Mureș ,revizuit conform  O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ,cu modificările  și complările ulterioare

 

          În art.8 alin.(1)  al Regulamentului susmenționat este prevăzut:” După declararea ca legal constituit, consiliul local alege dintre membrii săi, în sedinta de constituire sau intr o sedinta ulterioara a consiliului local nou investit(termenul stabilit prin regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local), un preşedinte de şedinţă, pe o perioadă de cel mult 3 luni, care conduce şedinţele consiliului şi semnează hotărârile adoptate de acesta. Preşedintele de şedinţă se alege prin vot deschis cu majoritate simplă, cu respectarea prevederilor Codului Administrativ”

 

            Alegerea preşedintelui  de şedinţă prin hotărâre este stipulată şi în art.123  alin.(1) din Ordonanța de Urgență  nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ, care prevede : După declararea ca legal constituit, consiliul local alege dintre membrii săi, în termenul stabilit prin regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local, un preşedinte de şedinţă, pe o perioadă de cel mult 3 luni, care conduce şedinţele consiliului şi semnează hotărârile adoptate de acesta. Preşedintele de şedinţă se alege prin vot deschis cu majoritate simplă.

 

          Având în vedere că d-na  consilier  Nagy Dalma-Imola    a fost ales ca președinte de ședință pentru lunile august- octombrie  2021 ,se propune alegerea unei noi preşedinte de şedinţă pentru lunile   noiembrie 2021- ianuarie 2022.

 

 

 

                                                                                                            Primar,

                                                                                                      Osvath Csaba