20 May 2021

ROMÂNIA

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

Nr.2293  din  7 aprilie 2021

 

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei  Consiliului local Acăţari din  7 aprilie  2021

 

 

 

                   Încheiat azi  7 aprilie 2021 cu ocazia şedinţei ordinare   a Consiliului local al comunei Acăţari.

                   La ședință sunt prezenţi: Osvath Csaba,primarul  comunei Acățari  și următori consilieri locali: Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos ,Pecsi Domokos și  Veres Gaspar Ervin.

                   Lipsește: Menyhart Balint 

La ședință participă : Toth Emese Zsuzsanna, administrator public  , Soos Almos-Csaba,consilier primar, Fulop Robert,șef Birou financiar contabil și resurse umane, More Tibor,șef serviciu SVSU, Rus Octavian, șef compartiment Poliție locală, Szocs Judit,delegat sătesc satul Stejeri, Piri Jozsef,delegat sătesc satul Corbești.

                  

                   Primar:la alte ședințe când se aproba bugetul local aveam mai mulți invitați,dar din cauza pandemiei am invitat numai pe șeful de serviciu de la SVSU și șeful Compartimentului Poliție locală.

                   Există greutăți din cauza Covid 19,dar încet încet sperăm să revenim la normalitate.

                   Doresc să menționez că în comuna noastră,din cauza acestei boli nu există probleme deosedite,comuna având o incidență de sub 1,5%.

                   Cu siguranță,în funcție cu scăderea  ratei de  infecție și mărirea capacități de vaccinare, vor exista unele ridicări de restricți.

                   Sper ca la vară putem să petrecem concedile în condiții aproape de normalitate.

 

Președinte de ședință:salut pe cei prezenți și dau citire ordinei de zi pentru ședința de azi, care cuprinde următoarele puncte:

 

1.Proiect de hotărâre privind alegerea  presedintelui de sedinta pentru  lunile mai- iulie  2021.

                                                Inițiator:Primarul comunei

                                                - 2 -

2.Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venitiri și cheltuieli pentru anul 2021.

                                                                   Inițiator:Primarul comunei

3.Proiect de hotărâre privind stabilirea  indemnizației de ședință al consilierilor locali

                                                                   Inițiator:Primarul comunei

          4.Întrebări,interpelări.

 

          Președinte de ședință:cine este de acord cu ordinea de zi prezentată?

 

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

                    Președinte de ședință:supun la vot conținutul procesului verbal a ședinței din  29 martie 2021,care se află pe site-ul Primăriei.

                   More Tibor:procesul verbal nu este postat pe site-ul Primăriei.

                   Primar:vom remedia acest aspect, poate din cauza sărăbătorilor pascale s-a omis postarea procesului verbal.

                   Vă rog  ca în viitor în cazul în care observați    astfel de aspecte să ne aduceți la cunoștință pentru a putea corecta în timp util.

 

                Președinte de ședință:trecem la discutarea primului punct înscris pe ordinea de zi referitoare la alegerea  presedintelui de sedinta pentru  lunile mai- iulie  2021.

          Vă rog propuneri.

          Krizsan Tibor:propun  pe d-ul Nam Vilmos.

          Președinte de ședință: supun la vot propunerea.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         

          Președinte de ședință:discutăm  punctului doi din cadrul ordinei de zi referitor la aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.

          Fulop Robert: Proiectul bugetului local sa elaborat în baza OUG 57/2019 privind codul administrativ, a Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, a Legii nr. 15/2021 – legea bugetului de stat pe anul 2021. În baza Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr. 38/25.03.2021 privind repartizarea sumelor reprezentând fondul la dispoziția județului Mureș. A Deciziei 5810/19.03.2021 și 5547/17.03.2021 privind repartizare pe UAT a sumelor defalcate din TVA pentru cheltuieli descentralizate și echilibrarea bugetului, a fost estimate veniturile bugetul comunei pe anul 2021 cu următoarele date:

                                                          - 3 –

 

-Cote din impozitul pe venit distribuit direct 1.173 mii lei

-Impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetului 926 mii lei

-Sume repartizate din fondul la dispoziția Consiluiului Județean 378 mii lei

-Sume defalcate din TVA pentru cheltuieli descentralizate 1.292 mii lei, din care:

          - Sume pentru asistenți persoanli și indemnizații 906 mii lei

          - Susținerea evidenței populației 22 mii lei

          - Pentru ajutoare de încălzire 12 mii lei

          - Stimulente educaționale 10 mii lei

          - Pentru elevi cu cerințe speciale 66 mii lei

          - Pentru învățământ, bunuri și servicii 276 mii lei

-Sume defalcate din TVA pentru drumuri 15 mii lei

-Sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetului 1.576 mii lei

-Subvenții de la bugete:

          - Subvenții pentru încălzire 10 mii lei

          - Subvenții pentru finanțarea sănătății: 265 mii lei

          - Finanțarea programului PNDL 650 mii lei

          - Sume de la ANCPI 50 mii lei

Veniturile propria au fost programate conform veniturilor realizate în anul 2020 și sa estimate la suma de 2.779 mii lei

Veniturile totale al comunei se ridică la suma de 9.114.000

Totalul cheltuielilor este de 10.642 mii lei iar diferența este finanțată din excedentul anilor precedent.

          Primar:având în vedere că în componența Consiliului local sunt consilieri noi și tineri,  înainte de intra în discutarea bugetului propriu zis doresc să subliniez anumite lucruri.

          Prin aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli se prevăd toate veniturile și cheltuielile pentru un an .

          Aprobarea bugetului de obicei se face mai repede,dar dintr-o cauză neinputabilă nouă în acest an se aprobă în această lună.

          Cu toate că aprobarea bugetului țării a fost efectuată târziu,  noi am postat pe site-ul Primăriei proiectul de buget pentru consultare în termen,respectiv la începutul lui martie.

          Totodată, tot pentru respectarea legislației am avut consultări cu comisile de specialitate,respeciv cu unii consilieri care au dorit ca în bugetul acestui an să fie cuprinse unele sume pentru diferite cheltuieli.

          Astfel am avut discuții cu președinți comisiilor de specialitate:Balint Barnabas Attila, Nagy Dalma Imola și Menyhart Balint.

          Am mai purtat discuții și cu alți consilieri,cum ar fi:More Tibor,Nam Vilmos,Veres Gaspar Ervin și alții.

          În cadrul aparatului de specialitate am discutat cu conducătorii birourilor,serviciilor și compartimentelor,ascultând propunerile acestora și cererile contribuabililor depuse pentru soluționarea unor neajunsuri.

          Țin să Vă aduc la cunoștință că cifrele din bugetul pe acest an sunt îmbucărătoare.

 

-         4 -

          Consider că am putut acoperii toate cheltuielile preconizate pentru funcționare,dar avem sume importante și pentru dezvoltare.

          Acest lucru se datorește și faptului că în anul precedent am gospodărit bine,în acest an având un excedent de cca. 15 milioane lei vechi.

          Anul trecut am cheltuit cu chibzuință,fără exagerări.

          În acest an am primit sume care cuveneau comunei,pentru ca să putem continua proiectele începute,și a începe noi proiecte.

          Pentru o exemplificare aș arăta că inventarul comunei în anul precedent a crescut cu 50 miliarde lei vechi,fără ca în aceasta să fie cuprinsă noua Grădiniță din Acățari ,care este în curs de finalizare.

          Doresc să Vă prezint cifrele pentru investiții în acest an.

-                     Construire grădiniță cu program prelungit și școală generală cu clasele I-IV în localitatea Acățari- 650.000 lei.

Această sumă vine din partea Ministerului de resort pentru a putea finalize această investiție.

-                     Continuarea lucrărilor la construire Centrului multifuncțional - școală, cămin,etc. -Găiești-800.000 lei

-             Achiziție sistem de supraveghere stradală- 140.000 lei.

Această investiție este propus la recomandarea Poliției Naționale.

Fiecare localitate va avea propriul sistem de supraveghere, detalile tehnice vor fi specificate de către specialiști în domeniu.

-             Achiziție autoutilitară- 150.000 lei

-             Achiziție buldoexcavator-200.000 lei.

Avem o comună cu suprafață mare de întindere ,cu multe drumuri,iar un astfel de utilaj ne va fi de folos,  atăt vara pentru întreținerea drumurilor,șanțurilor,cât și iarna la dezăpezire.

Menționez că pentru achiziționarea unui astfel de utilaj au existat mai multe cereri.

-         Achiziție autoturism intervenție Poliția locală-100.000 lei

-         Continuarea lucrărilor la eliberare PUG-30.000 lei

-         Reactualizare deviz canalizare-230.000 lei.

Menționez că documentația pentru canalizare se află de mai mult de doi ani la Minister,iar costurile trebuia actualizate.

Sper ca în acest an să primim finanțare pentru această investiție,iar după procedura de achiziție public, să începem cât mai curând lucrările.

-         Școala Vălenii- 25.000 lei.

Prin această investiție dorim să conservăm și modernizăm ceea ce avem.

Proiectul este depus pentru finanțare la Fondul de mediu și are o valoare de 1.735.935 lei.

La proiecte depuse pentru finanțare doresc să mai menționez Canalizarea menajeră și stație de epurare în comuna Acățari ,a cărui valoare este de 37.987.822 lei.

Valoarea proiectului de  Reabilitare și extindere centru socio-cultural multifuncțional,demolare școală primară și amenajare parc în localitatea Acățari  este de 5.761.469 lei,proiect care așteaptă tot finanțare.

-         Demolare școala Acățari- 10.000 lei.

-         5 –

Aici doresc să menționez că am trimis solicitarea la Ministerul Învățământului pentru a acorda Avizul pentru demolare de două ori și tot ne solicită acte în plus.

În momentul de față ne solicită modificarea acordurilor,pe care déjà le aveam, de la ISJ Mureș și Școala Gimnazială Acățari.

Totodată ne solicită o expertiză numai pentru demolare,având în vedere că expertiza anteriară a cuprins și reabilitarea și extinderea centrului socio-cultural.

          Acum cum prevede legea o să supun la vot fiecare capitol,subcaitol.

          Capitolul 51 Administrație, Cheltuieli de personal 1.363 mii lei, Bunuri și servicii 573 mii lei, Investiții 290 mii lei, Total: 2.226 mii lei

          Președinte de ședință: supun la vot capitolul.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Capitolul 5410 Evidența populației: Cheltuieli de personal 217 mii lei, Bunuri și servicii 17 mii lei, Total: 234 mii lei

          Președinte de ședință: supun la vot capitolul.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Capitolul 5450 SVSU, Cheltuieli de personal 388 mii lei, Bunuri și servicii 41 mii lei, Total: 429 mii lei

          Președinte de ședință: supun la vot capitolul.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Capitolul 55 Datoria publică: Dobânzi 19 mii lei (Dobânda aferent creditului de la trezorerie)

          Președinte de ședință: supun la vot capitolul.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Capitolul 61 Poliția locală: Cheltuieli de personal 392 mii lei, bunuri și servicii 52 mii lei, investiții 100 mii lei, Total: 544 mii lei

          Președinte de ședință: supun la vot capitolul.

 

 

-         6 –

 

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Capitolul 65 Învățământ: Bunuri și servicii 464 mii lei, cheltuieli sociale 92 mii lei, Investiții 675 mii lei, Total 1.231 mii lei

          Președinte de ședință: supun la vot capitolul.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Capitolul 66 Sănătate:  Cheltuieli de personal 419 mii lei, Bunuri și servicii 365 mii lei Total 784 mii lei

          Președinte de ședință: supun la vot capitolul.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Capitolul 6703 Servicii culturale: Bunuri și servicii 315 mii lei, Investiții 810 mii lei, Total 1.125 mii lei

          Președinte de ședință: supun la vot capitolul.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Capitolul  6705 Sport și recreere, zonă verde: Cheltuieli de personal 106 mii lei, Bunuri și servicii 210 mii lei, Rambursări credit (credit de la trezorerie) 96 mii lei. Total: 412 mii lei

          Președinte de ședință: supun la vot capitolul.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Capitolul 68 Social (asistenți personal, indemnizații, ajutor de urgență): Cheltuieli de personal 450 mii lei, chletuieli sociale 662 mii lei. Total: 1.112 mii lei.

-         7 –

 

          Președinte de ședință: supun la vot capitolul.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Capitolul 7006 Iluminat public: Bunuri și servicii 160 mii lei

          Președinte de ședință: supun la vot capitolul.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Capitolul 7050 Gospodărie communal: Cheltuieli de personal 239 mii lei, Bunuri și servicii 515 mii lei, Investiții 303 mii lei. Total 1.057 mii lei

          Președinte de ședință: supun la vot capitolul.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Capitolul 74 Salubritate: Cheltuieli de personal 57 mii lei, Bunuri și servicii 360 mii lei. Total 417 mii lei.

          Președinte de ședință: supun la vot capitolul.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Capitolul 80 Situații de urgență: Bunuri și servicii 20 mii lei

          Președinte de ședință: supun la vot capitolul.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Capitolul 84 Drumuri: Bunuri și servicii 156 mii lei

          Președinte de ședință: supun la vot capitolul.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

-          8 -

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Capitolul 84 Străzi: Bunuri și servicii 716 mii lei

          Președinte de ședință: supun la vot capitolul.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

 

          Președinte de ședință:supun la vot bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2021 în ansamblul său.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Președinte de ședință:supun la vot bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2021 în ansamblul său.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Primar:doresc să menționez că sumele cuprinse în buget vor fi cheltuite pe baza legislației privind achizițiile publice,cu toate că persoana care s-a ocupat cu achizițiile a plecat de la Instituția noastră.

          Sper ca toate investițiile, proiectele ,deziderate, să fie realizate în interesul cetățenilor comunei Acățari.

          Eu Vă mulțumesc pentru votul exprimat.

          Se discută punctul trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind stabilirea  indemnizației de ședință al consilierilor locali.

Primar:în mai multe ședințe a fost amintit că indemnizația consilierilor locali nu este satisfăcătoare,solicitând  schimbarea procentului  din indemnizaţia  lunară a primarului, procent care a fost stabilit prin Hotărârea consiliului local.

Această solicitare a fost exprimat de d-ul consilier Menyhart Balint,de mai multe ori.

Ca răspuns la această solicitare am arătat că această modificare poate fi operată după aprobarea bugetului, sumele trebuie cuprinse în buget,motiv pentru care am și propus prezentul proiect de hotărâre.

Vă rog să discutați acest proiect de hotărâre,ca acest procent să fie unul corect și cinstit.

Vă las pe voi să Vă exprimați părerile,astfel ca prestigiul de consilier local ,care a existat și precedentele cicluri,să nu fie afectată.

-         9 –

 

Mai doresc ,să Vă aduc la cunoștință că la această ședință s-a dorit participarea din partea unui ziarist,dar ne-am convenit ca această discuție,interviu, să fie purtat după aprobarea bugetului.

Consider că aproape toți candidații la funcția de consilier local din comuna noastră fac parte din consiliul local,existând comune unde alegerea viceprimarului sa făcut după 11 ședințe,iar la alte comune erau 30-40 de candidați la funcția de consilier.

Nu doresc să Vă influențez în hotărârea pe care veți lua și Vă rog  hotărârți astfel încât credibilitatea în fața populației comunei a consilierilor să nu fie afectată.

Eu ce am promis am și făcut și nu doresc să mă facă cineva vinonat pentru eventualele greșeli ale altora.

Ciatlos Gyorgy:din câte am înțeles eu indemnizația de consilier este un procent din indemnizația primarului.

Fulop Robert:este correct, în momentul de față este de 5%.

Krizsan Tibor:maximul este de 10%.

Consider că trebuie să mergem pe o variantă mijlocie față de cel avut și  ce vom vota.

Nam Vilmos:din această imdemnizație fiecare consilier are cheltuieli legate de comunitatea pe care reprezintă.

Dacă este nevoie de 30 de lei nu vii la Primărie ci achiți din indemnizație.

Consider că această sumă nu este integral al nostru.

În cazul în care în satul pe care reprezinți vine un buldoexcavator și rogi să mai facă lucrare în plus,la sfârșit achiți din buzunar.

Indemnizație este pentru a putea rezolva unele problem de cheltuieli mici.

          Krizsan Tibor:consider că trebuie să stabilim un procent normal și echitabil.

          Să nu rămână nici aceasta,dar să nu fie nici exagerat.

          Ciatlos Gyorgy:trebuie să rămânem pe drumul mijlociu cu această indemnizație.

          Krizsan Tibor:cetățenii nu au cuoștință despre faptul că din această indemnizație achităm diferite cheltuieli.

          Am achita unele cheltuieli și în cazul în care nu am avea această indemnizație.

          Acum cinci ani când am devenit consilier nici nu știam de indemnizație,consideram că este o funcție onorifică.

          Președinte de ședință:dacă mai sunt observații.

          Pecsi Domokos:să alegem drumul mijlociu,respectiv o mărire de 50%,fiind vorba și de bugetul comunei.

          Fulop Robert:7,5% din indemnizația primarului înseamnă cca. 410 lei în mână.

          Primar:nu am vrut să Vă influențez, nu vreau nici acum,dar doresc ca fiecare să spună părerea,și să nu avem discuții în grupri mici după ședință.

          Fiecare să spună cum dorește,dar sincer fără ocolișuri.

          Fulop Robert: indemnizația la un precent de 10% înseamnă cca.540 lei.

          Magyari Zoltan:eu propun drumul mijlociu între 410 lei și 540 lei.

-         10-

 

          Secretart general:drumul mijlociu,despre care s-a discutat până acum se referea  la cel dintre 5% pe care ați avut și 10% maximul permis de  lege.

          More Tibor:trebuie să cunoaștem că de această sumă beneficiem din bugetul local.

          Președinte de ședință:având în vedere că majoritatea consilierilor sunt de părere cu o indemnizație de 7,5%,respectiv o majorare de 50 % față de cel avut ,supun la vot stabilirea indemnizației de de 7,5% din indemnizația primarului.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Președinte de ședință:dacă sunt întrebări,interpelări.

 

          Primar:doresc să Vă aduc la cunoștință un aspect legat de Stația de sortate din satul Gruișor.

          După cum știți,prin Hotărâre de consiliu local această stație a fost predat Consiliului județean.

          La predare am convenit că odată cu bunul respectiv să se predea și relele ,respectiv deșeurile depozitate la această stație,urmând ca  prin implementarea Proiectului Sistem de Management Integrat al Deşeurilor Solide din Judeţul Mureş, această cantitate să fie transportat la Sâmpaul.

          Acest proiect a fost început  prin programul Phare ,cu 13 comune partereni din care,din diferite motive neinputabile nouă, am rămas cu câteva comune,iar scopul lui era  colectarea și sortarea deșeurilor.

          Comuna Acățari, după ieșirea unor comune din proiect, trebuia să continue derularea proiectului,  pentru  ca  sumele alocate prin proiect să nu fie imputabile,cum prevede legislația europeană.

          Tot pentru acest motiv am înfințat SC Salubritate Valea Nirajului,comuna noastră fiind acționar în această societate.

          Toate deșeurule colectate  de societatea noastră,din comunele cu care am rămas, au fost transportate de către noi  la stația din Sâmpaul.

La predarea Stației către Consiliul județean Mureș,  a  existat o cantitate de deșeuri  care a rezultat din colectarea acestora ,din comunele partene din proiect și pe care ,conform înțelegerii Consiliul județean,prin ADI Ecolect,trebuie să transporte la Sâmpaul.

După predarea stației,cantitatea respectivă a fost transportat de Consiliul județean la Sâmpaul.

După o perioadă de timp , Consiliul județean ne-a intentat un proces, prin care solicita plata cheltuielilor  transportului deșeurilor, care au existat la data predării , la stația de sortare din Gruișor.

Cu toate că am avut mai multe discuții la Consiliul județean,explicând că deșeurile rămase la Stația din Gruișor nu sunt ale comunei noastre,nu am ajuns la numitor comun,procesul continuând.

 

-         11 –

 

Doresc să Vă informez că în prima fază,respectiv la Judecătoria Tg-Mureș, am câțtigat procesul.

Poate procesul va continua,dar consider că Instituția noastră a procedat corect și în conformitate cu legislație în derularea proiectului.

Un al doilea aspect pe care doresc să Vă comunic , este ca în cazul în care aveți  opinii legate de buget ,sau orice activitate a Instituției ,să mă contactați pentru discuții,fiind disponibil 24 de ore din 24.

Președinte de ședință:a fost rezolvată omisiune cu procesul verbal al ședinței anterioare,astfel propun la vot conținutul acestuia.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos  , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Nam Vilmos:în cazul în care se va achiziționa buldoexcavator, având în dotare  autospeciala gunoieră  primită în donație de la Kasterlee,se poate transporta  piatră pentru  întreținerea drumurilor.

          Balint Barnabas Attila:pentru autospeciala respectivă trebuie să există o multitudine de acte pentru a putea efectua astfel de transporturi.

          Primar:carierele de piatră sunt cencesionate,prin licitație.

          Consider că nici un concesionar nu va fi de acord cu astfel de  tranzacție.

          Nam Vilmos: a fost doar o părere.

 

         

 

Nefiind alte  intervenţi din partea  consilierilor ,preşedintele de şedinţă  mulţumeşte    pentru   participare ,considerând  încheiate   lucrările  şedinţei de azi.

 

 

 

 

Preşedinte de şedinţă

                    Veres Gaspar Ervin

                                        Secretar general

             Jozsa Ferenc