18 February 2021

ROMÂNIA

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

Nr.397  din  28 ianuarie 2021

 

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei  Consiliului local Acăţari din  28 ianuarie 2021

 

 

 

                   Încheiat azi  28 ianuarie 2021 cu ocazia şedinţei ordinare   a Consiliului local al comunei Acăţari.

                   La ședință sunt prezenţi: Osvath Csaba,primarul  comunei Acățari  și următori consilieri locali: Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos și  Veres Gaspar Ervin.

                   Lipsește: Ciatlos Gyorgy

La ședință participă : Toth Emese Zsuzsanna, administrator public  , Fulop Robert,șef Birou financiar contabil și resurse umane, Szocs Judit,delegat sătesc satul Stejeri, Piri Jozsef,delegat sătesc satul Corbești.

Primar:salut pe cei prezenți în prima ședință de consiliul local din anul 2021.

Avem o singură absență, a d-lui Ciatlos Gyorgy care lipsește din motive medicale.

Sper ca și  acest an ,cu sprijinul vostru,să fie un an care să satisfacă prin hotărârile luate interesele locuitorilor comunei Acățari.

În momentul de față nu avem încă buget,dar sper să ca cifrele pe care le vom primi de la Consiliul județean și Finanțe, vor fi satisfăcătoare , astfel să avem un buget bun și în anul în curs și să putem realiza lucrări/investiții în interesul cetățenilor comunei.

Având în vedere că președintele de ședință  ales pentru ședința de azi în luna noiembrie lipsește,  vă rog  conform Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local, propunere de președinte de ședință pentru ședința de azi.

Magyari Zoltan propune pe d-na consilier Nagy Dalma Imola.

Primar: cine este pentru?

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attil , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

-         2 –

 

Președinte de ședință:salut și eu pe cei prezenți și dau citire ordinei de zi pentru ședința de azi, care cuprinde următoarele puncte:

 

1.Proiect de hotărâre privind alegerea  presedintelui de sedinta pentru  luniile februarie- aprilie  2021

                                                Inițiator:Primarul comunei

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea planului de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă persoanelor beneficiare de ajutor social şi altor persoane obligaţi să presteze lucrări de ineters local

                                                Inițiator:Primarul comunei

3.Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului reţelei şcolare pentru anul școlar 2021-2022 de pe raza teritorială a comuneiAcăţari

                                                Inițiator:Primarul comunei

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de  funcţii al aparatului de specialitate al primarului din cadrul Primăriei comunei Acățari

                                                Inițiator:Primarul comunei

          5.Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din aparatul de  specialitate al Primarului comunei Acăţari, pentru anul 2021

                                              Inițiator:Primarul comunei

          6. Proiect de hotărâre privind  neasumarea de către UAT Acățari a responsabilității organizării și derulării procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor cadru pentru achiziția produselor și a contractelor/acordurilor cadru pentru achiziția serviciilor pentru derularea măsurilor educative aferente Programului pentru școli al României pentru perioada 2020-2023.

                                                          Inițiator:Primarul comunei

         7.Întrebări,interpelări.

          Primar:doresc să propun suplimentar un proiect de hotărâre și anume aprobarea Regulamentul de organizarea și funcționarea activității voluntarilor în cadrul Compartimentului de Poliție Locală Acățari.

 

          Președinte de ședință:cine este de acord cu ordinea de zi cu modificarea propusă de d-ul primar.

 

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attil , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

 

-         3 –

-          

                    Președinte de ședință:supun la vot conținutul procesului verbal a ședinței din  30 decembrie 2020.

 

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

Președinte de ședință:trecem la discutarea primului punct din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind  alegerea  presedintelui de sedinta pentru  luniile februarie- aprilie  2021

Magyari Zoltan propune pe Veres Gaspar Ervin.

 

Președinte de ședință: cine este pentru?

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attil , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

                   Președinte de ședință:discutăm punctual doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiect de hotărâre privind aprobarea planului de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă persoanelor beneficiare de ajutor social şi altor persoane obligaţi să presteze lucrări de ineters local.

                  

          Secretar general: pentru sumele acordate cu titlu de ajutor social, persoanele majore apte de muncă (persoana singură sau persoanele din familia beneficiară) au obligaţia "de a presta lunar, la solicitarea primarului, acţiuni sau lucrări de interes local, fără a se putea depăşi regimul normal de lucru şi cu respectarea normelor de securitate şi igienă a muncii".

          Această obligație au și persoanele condamnate la muncă în folosul comunității.

Legea nr.276/2010 prevede:” Primarii au obligaţia să întocmească un plan de acţiuni sau de lucrări de interes local pentru repartizarea orelor de muncă ….. să ţină evidenţa efectuării acestor ore şi să asigure instructajul privind normele de tehnică a securităţii muncii pentru toate persoanele care prestează acţiuni ori lucrări de interes local. Planul de acţiuni sau de lucrări de interes local se aprobă anual prin hotărâre a consiliului local.

          În proiectul de hotărâre sunt enumerate felul muncii și locul unde se poate presta această muncă:

          Președinte de ședință: supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

-         4 –

                        Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attil , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

            Se trece la discutarea punctului trei din cadrul ordinei de zi referitoare la Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului reţelei şcolare pentru anul școlar 2021-2022 de pe raza teritorială a comuneiAcăţari.

          Secretar general: Legea Educaţiei Naţionale  prevede că:

“Reţeaua şcolară a unităţilor de învăţământ de stat şi particular preuniversitar se organizează de către autorităţile administraţiei publice locale, cu avizul conform al inspectoratelor şcolare”,

          Având în vedere  prevederile prevederile ORDIN MEN nr. 5599 din 21 septembrie 2020 pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular, precum şi emiterea avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar pentru anul şcolar 2021-2022,iar de la Inspectoratul Judeţean Mureş s-a primit Avizul Conform nr..9.755 /22.12.2020, se propune aprobarea reţelei şcolare de pe raza teritorială a comunei Acăţari,conform anexei, cu mențiunea că nu există nici o modificare față de anul școlar actual.

          Menționez că proiectul rețelei școlare a fost discutat în ședința consiliului local Acățari din luna noiembrie.

          Președinte de ședință: supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attil , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

            Se discută punctul patru din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea statului de  funcţii al aparatului de specialitate al primarului din cadrul Primăriei comunei Acățari.

         

          Fulop Robert:Statul de funcții și organigrama se aprobă la începutul fiecărui an.

Având în vedere că în statul de funcții ,față de cel precedent aprobat , există modificări și anume:

-                         personalul SMURD a fost transferat la ISU ”Horea” al județului Mureș

-                          a fost ocupat funcția publică vacantă  de inspector,clasa I, grad profesional principal  în cadrul Compartimentului fond funciar

-         5 –

 

-                          fiecare   UAT trebuie să funcționeze  cu  un consilier de achiziții publice

se propune modificarea și   aprobarea noului Stat de funcții și Organigramă  al aparatului de specialitate al Primarului comunei Acățari,în sensul arătate.

          Președinte de ședință: supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attil , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

                     Se trece la discutarea punctului cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul  de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din aparatul de  specialitate al Primarului comunei Acăţari, pentru anul 2021.

                          Fulop Robert: În conformitate cu prevederile legale  planul de ocupare a funcţiilor publice se elaborează anual, de către primar , prin aparatul de specialitate, pentru autorităţile şi instituţiile publice din administraţia publică locală.

          Planul de ocupare a funcţiilor publice stabileşte:

    a) numărul maxim al funcţiilor publice rezervate promovării funcţionarilor publici;

    b) numărul maxim al funcţiilor publice care vor fi rezervate în scopul promovării rapide;

    c) numărul maxim al funcţiilor publice care vor fi ocupate prin recrutare;

    d) numărul maxim al funcţiilor publice care vor fi înfiinţate;

    e) numărul maxim al funcţiilor publice care vor fi supuse reorganizării;

    f) numărul maxim de funcţii publice pe fiecare clasă, categorie şi pe grade profesionale;

    g) numărul maxim al funcţiilor publice de conducere şi al funcţiilor publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici.

Având în vedere că în anul 2021  îndeplinesc mai mulți funcţionari publici condiţiile de vechime pentru a promova în funcţia publică  și este necesar organizarea unui concurs de recrutare, pentru consilierul de achiziții publice, propun aprobarea planului de ocupare a funcţiilor publice pentru în anul 2021 conform anexei .

          Președinte de ședință: supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attil , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

-         6 –

Se discută punctul șase din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind  neasumarea de către UAT Acățari a responsabilității organizării și derulării procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor cadru pentru achiziția produselor și a contractelor/acordurilor cadru pentru achiziția serviciilor pentru derularea măsurilor educative aferente Programului pentru școli al României pentru perioada 2020-2023.

Secretar general: printr-o adresă ,Consiliul județean Mureș solicită adoătarea unei hotărâri cu privire la asumarea/neasumarea organizării și derulării procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor cadru pentru achiziția produselor și a contractelor/acordurilor cadru pentru achiziția serviciilor pentru derularea măsurilor educative aferente Programului pentru școli al României pentru perioada 2020-2023.

          Este vorba despre progamul lapte-corni în școli.

În situaţia în care unele consilii locale au hotărât neasumarea responsabilităţii organizării şi derulării procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru pentru achiziţia produselor şi a contractelor/acordurilor-cadru de prestare a serviciilor pentru derularea măsurilor educative, aferente programului,cum se propune și în proiectul de hotărâre, consiliile judeţene derulează procedurile de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru pentru achiziţia produselor şi prestarea serviciilor pentru derularea măsurilor educative aferente programului pentru şcoli al României, doar în respectivele unităţi administrativ-teritoriale.

Nam Vilmos:dealungul timpului calitatea,mai a ales a cornurilor, a suferit o  degradare.

Foarte mulți elevi aruncă cornurile primite din cauza calității proaste a acestora.

Cornul este fabricat din făină fără gluten,care nu are posibilitatea să aibă o calitate pe placul elevilor.

          Secretar general:asumarea organizării şi derulării procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru pentru achiziţia produselor şi a contractelor/acordurilor-cadru de prestare a serviciilor pentru derularea măsurilor educative, aferente programului este greoaie pentru o Primărie, mai ales dacă în comunitatea respectivă nu există fabrici de lactate sau brutări.

          Trebuie avut în vedere că  contractual se atribuie pentru prețul cel mai scăzut de achiziție,dar  cu respectarea tuturor normelor sanitare de fabricație.

          În cazul în care există nemulțumiri ,trebuie notificat achiziatorul contractului,respectiv Consiliul județean  Mureș ,în cazul nostru.

          Președinte de ședință: supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attil , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

 

                                                -7 –

          Se discută ultmul proiect de hotărâre privind  aprobarea Regulamentul de organizarea și funcționarea activității voluntarilor în cadrul Compartimentului de Poliție Locală Acățari.

          Primar:în proiectul de hotărâre este vorba despre recrutarea voluntarilor pentru a veni în sprijinul Poliției locale.

          Mai exact ,aprobarea Regulamentului pentru activitatea de voluntariat,aprobarea modelului contractului de voluntariat,respectiv aprobarea modelului legitimației de voluntar.

                În Regulmanet sunt descrise obligațiile și drepturile voluntarului.

          Am propus acest proiect de hotărâre pentru a conștientiza puțin locuitorilor rolul Poliției locale , a voluntarilor în întărirea rolul acestora ca metodă recunoscută prin care cetățenii pot participa activ la viața comunității lor și care le permite acestora să abordeze probleme legate de buna desfășurare a vieții cotidiene.

          Anul precedent Poliția locală Acățari a  supravegheat cca.1.500 de persoane aflate în izolare din cauza pandemiei COVID.

În Raportul Primarului pe anul 2020,care va fi prezentat îmtr-o ședință viitoare voi detalia acest aspect.

          Aprobarea regulamentului ar aduce beneficii și pentru voluntar, întrucât activitatea de voluntariat se recunoaște ca experiență profesională sau în specialitate, dacă aceasta se realizează domeniul studiilor absolvite și oferă candidațiilor la ocuparea unor posturi posibilitatea de a obține punctaj suplimentar, pe baza certificatelor de voluntariat obținute în urma activităților de voluntariat prestate.

          Președinte de ședință: supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 12  (Albert Marton, Balint Barnabas Attil , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Președinte de ședință:dacă sunt întrebări,interpelări.?

          Piri Jozsef: sunt crescător de animale ,iar ora de desfășurarea a ședințelor consiliului locale nu este deloc corespunzător pentru a putea participa la ședințe.

          Veres Gaspar Ervin:în ședința precedentă cu majoritate de voturi a fost aprobată  ora de începere a ședințelor.

          Menyhart Balint:doresc să Vă aduc la cunoștință că din cauza inexistenței responsabililor de cămine culturale,terenurile din jurul acestora sunt abandontate,necosite.cum este cazul căminului cultural Vălenii.

          Consider că fiecare cămin trebuie să aibă responsabil care să se ocupe atât cu curăținea interioară cât și exterioare din jurul acestora.

          O altă problem se referă la indeminizația de consilier local,care este sub nivelul comunelor din jurul nostru.

          Primar:căminele culturale cu mici excepți și în afara parastazurilor  nu sunt utilizate,nici nu fiind permis în anul precedent,datorită pandemiei.

 

-         8 –

Primăria a efectuat curățenie în imediata apropiere a căminului cultural, a se vedea stația de autobuz, a cosit în fața căminului cultural, dar dacă în satul Vălenii căminul este utilizat aproape inclusiv  pentru probe de fanfara din acest sat, consider că cu un minim efort s-ar putea efectua lucrări de  curățenie  și în spatele  acestui imobil.

Referitor  la indemnizația de consilier ,trebuie să cunoașteți că încă nu avem buget,iar după aprobarea acestuia, într-o lună două vom rediscuta  cuantumul acestuia.

Referitor la ora de începere a ședințelor,Vă aduc la cunoștiință că de obicei avem o singură ședință pe lună,excepție anul trecut a fost luna decembrie cu două ședințe,iar cumva fiecare trebuie să se conformeze orei de începre,  mai ales că aceasta a fost stabilit de voi, cu majoritate.

 

 

 

                  

                Nefiind alte  intervenţi din partea  consilierilor ,preşedintele de şedinţă  mulţumeşte    pentru   participare ,considerând  încheiate   lucrările  şedinţei de azi.

 

 

 

Preşedinte de şedinţă

                    Nagy Dalma Imola

                                        Secretar general

             Jozsa Ferenc