Primaria Sīncel - www.primariasincel.ro

Judetul Alba


Sistemul de Informatii Schengen II

Proiect Comenius in derulare la Scoala I-VIII Sincel

« Inapoi

15 Martie, 2008

Proiect Comenius in derulare la Scoala I-VIII Sincel


“FROM OUR BACKYARD TO THE MULTICULTURAL ADVENTURE”

“DE LA NOI DE ACASĂ SPRE O AVENTURĂ MULTICULTURALÔ









PROIECT MULTILATERAL COMENIUS
LA ŞCOALA CU CLASELE I-VIII “ION POP-RETEGANUL” SĀNCEL

Īnv. BLOJ LENUŢA
Prof. COMŞA EMILIA –DANIELA

Şcoala cu clasele I-VIII “I. P-Reteganul” Sāncel derulează proiectul “De la noi de acasă spre o aventură multicultural㔠īn cadrul programului Comenius, program care īşi propune să īmbunătăţească calitatea educaţiei şi să implementeze dimensiunea europeană a acesteia īn domeniul educaţiei preuniversitare.
Acest proiect īncurajează cooperarea dintre instituţiile educaţionale europene, promovează īnvăţarea limbii engleze ca limbă modernă de comunicare, promovează dialogul intercultural īntre ţări accentuāndu-se comunicarea dintre diferite tipuri de religii şi respectarea acestora. Totodată, prin acest proiect se urmăreşte a face cunoscut elevilor, cadrelor didactice şi comunităţii locale, diferite culturi pentru a crea o imagine pozitivă ţărilor partenere şi, īn acelaşi timp, reactualizarea propriilor tradiţii pentru a īnţelege identitatea Europei trecute, prezente şi viitoare īntr-un context mai larg.

Proiectul se desfăşoară pe o perioadă de doi ani, din octombrie 2007 pānă īn august 2009, avānd ca parteneri patru instituţii de īnvăţămānt general:

29 MAYIS ILKÖĞRETIM OKULU Istanbul, Turcia (coordonator: Tanyolac Feyza),

TŰPRAŞ ILKÖĞRETIM OKULU Batman, Turcia (coordonator: Kole Gokhan),

ISTITUTO COMPRENSIVO DI FIESSO UMBERTIANO, Italia (coordonator: Cuoghi Luigi)

ŞCOALA CU CLASELE I-VIII “ION POP-RETEGANUL” Sāncel, Romānia, (coordonator: Bloj Lenuţa).

Īn perioada 16-22 februarie 2008 s-a desfăşurat prima īntālnire de proiect īn Batman (Turcia) la Tüpraş Ilkőğretim Okulu. La acest eveniment au participat cāte trei membri din fiecare şcoală parteneră. Īn cadrul īntālnirii am avut prilejul de a prezenta activităţi din cadrul proiectului, precum jocuri, jucării şi rime din trecut, toate adunate şi prelucrate de elevii noştri. Mai mult decāt atāt, ni s-a oferit prilejul de a ne familiariza cu particularităţile Sistemului Educaţional din fiecare ţară, deoarece participanţii din cele patru şcoli au adus fiecare ceva specific regiunii şi şcolii lor: broşuri, calendare, imagini din şcoală, prezentări Power Point.

Īn cadrul sesiunilor de lucru s-au abordat subiecte referitoare la impactul proiectului asupra instituţiilor participante, dar şi asupra comunităţii, īn general. Am făcut schimb de informaţii despre modalităţile specifice de abordare a educaţiei şi despre activităţile īntreprinse īn vederea realizării obiectivelor proiectului. De asemenea, s-a realizat o primă centralizare a evaluării muncii la proiect urmărind coordonatele: echipa de proiect, elevii implicaţi īn proiect, cadrele didactice, comunitatea locală, activităţile realizate, documentele curriculare şi manageriale produse, toate produsele realizate pānă īn momentul de faţă (jucării realizate de elevi, īnregistrări video şi audio ale activităţilor, scrisori şi felicitări de Crăciun etc.). Īn perspectivă, evaluarea va acoperi secţiuni precum realizări şi dificultăţi īn organizarea proiectului şi a īntālnirilor, răspāndirea informaţiilor, participarea elevilor, a profesorilor, a partenerilor implicaţi, sprijinul sponsorilor şi asigurarea feed-back-ului.

Unul din scopurile acestei vizite a fost de a stabili direcţia spre care trebuie să ne īndreptăm, eliminānd punctele slabe constatate prin valorificarea oportunităţilor existente. Următoarele intālniri din anul īn curs vor avea loc īn Italia, respectiv Turcia (Istanbul), iar īn 2009 Şcoala din Sāncel va fi gazda celorlalte ţări participante.

Pānă atunci, īncercăm să scoatem īn evidenţă faptul că o şcoală (īn special o şcoală din mediul rural) care participă la proiecte de cooperare internaţională crează o „valoare adăugat㔠sporită, deci educaţie de calitate materializată īn: o viaţă şcolară mai bogată şi mai interesantă, atractivitate sporită pentru elevi, părinţi şi cadre didactice, un prestigiu mai mare īn comunitate, accent pe competenţele de īnvăţare pe tot parcursul vieţii (competente de comunicare, lingvistice şi TIC), resurse educaţionale noi şi bogate. Aceste obiective pot fi realizate de o echipă bine motivată şi īnchegată, printr-un volum mare de muncă şi dorinţă de succes.

Autor: Lenuta Bloj,
Consilier pentru proiecte si programe educative